xerox
Eljárás, mely papírlapon lévő szöveges vagy képi információt másol másik papírlapra.
Kategória: Köznyelvi
Eddig összesen 2 javaslat érkezett erre a szóra, és 2 hozzászólás.
Ha arra érdemes, oszd meg másokkal!
- • fénymásolás
Tetszik?Igen/Nem/Jelentem
(65 igen, 7 nem)
- • Ma már fekete-fehér és színes fénymásolásra is van mód.
- • xerox
Tetszik?Igen/Nem/Jelentem
(0 igen, 9 nem)
- • ez egy márkanév, okoska! csak a buták hívják xeroxnak a fénymásolást

#2Ország Balázs
Éppen most butáztad le néhai Tótfalusi Istvánt.(Az ő Magyarító Szótárában is fénymásolat a xerox) Amúgy rágugliztam (jé egy köznevesült szó:) "A Xerox épp a közelmúltban került kutyaszorítóba a nevére épülő fogalommal. Aki fénymásol, az xeroxozik. Szupersiker, a legnagyobb érdem. Most azonban, hogy a nagyvállalat módosítana a profilján és átalakítaná a tevékenységi körét, külön fejfájást okoz neki, mihez kezdjen a köznevesedéssel. Hogyan érje el, hogy miután a nevéről mindenki egy bizonyos munkára asszociál, mostantól inkább más jusson eszünkbe? A Xerox „[…] jóllehet nem akarja elveszíteni a fénymásoló, kiszolgáló iparágban megszerzett érdemeit és helyzeti előnyét, de a brand jelentését ki akarja bővíteni, és a hangsúlyt az üzleti folyamatok támogatására helyezi. Mint mondják, a márka tényleges értékei jelenleg nem reflektálnak eléggé a márkával szembeni elvárásokra, az újrafogalmazás ezen a helyzeten kísérel meg változtatni” – írja Böhm Kornél kríziskommunikációs szakember szakmai blogján. Így most ugyanaz, ami idáig csak magas szakmai presztízst jelzett, útjába áll a bővülésnek. Nincs erre forgatókönyv, kíváncsian várjuk, hogyan vágja ki a Xerox a lepkehálót." A kitartóak megússzák Tegyük hozzá, a köznevesüléssel gyengül is a márka. Van, hogy maga a cég harcol az általánosodás ellen, majd elveszti a csatát. Így járt az aszpirin, a termosz, sőt a 20-as években egy porszívómárka, a Hoover. Ők már hiába védenék le a nevüket, a márkanév meghonosodása után nem lehet szerzői jogokkal operálni, nem lehet jogosan követelni a kizárólagosságot. Sem a Vaseline, sem a Hoover Company nem tudta megállítani az eróziót. " Vagyis a Xerox egyenlőre erőlködik, hogy megváltoztassa a nyelvhasználatot, ami talán sikerül majd neki, talán nem.
#1(°-°)
2011-03-17 17:05:12
A Xerox fizetett hirdetésben próbálta megakadályozni a márkanév köznevesülését. Guglizzatok csak rá!