A Szómagyarító segít megmutatni, hogy egy-egy idegen szónak mi a legnépszerűbb magyar megfelelője. Szavazzon, vagy adjon meg új meghatározást!

Eddig 20532 magyarítás érkezett 15067 idegen szóra.

keresem

xerox

Eljárás, mely papírlapon lévő szöveges vagy képi információt másol másik papírlapra.

Kategória: Köznyelvi

Eddig összesen 2 javaslat érkezett erre a szóra, és 2 hozzászólás. Ha arra érdemes, oszd meg másokkal!

  • • fénymásolás

    Tetszik?Igen/Nem/Jelentem89.189189189189/100 (65 igen, 7 nem)

    • • Ma már fekete-fehér és színes fénymásolásra is van mód.
  • • xerox

    Tetszik?Igen/Nem/Jelentem9.0909090909091/100 (0 igen, 9 nem)

    • • ez egy márkanév, okoska! csak a buták hívják xeroxnak a fénymásolást

Beküld

Feliratkozás

   Új magyarítás érkeztekor email-es értesítést kérek

Nevem:

 



Email címem:

 

Feliratkozom

#1(°-°)

2011-03-17 17:05:12

A Xerox fizetett hirdetésben próbálta megakadályozni a márkanév köznevesülését. Guglizzatok csak rá!

#2Ország Balázs

2022-06-08 18:16:22

Éppen most butáztad le néhai Tótfalusi Istvánt.(Az ő Magyarító Szótárában is fénymásolat a xerox) Amúgy rágugliztam (jé egy köznevesült szó:) "A Xerox épp a közelmúltban került kutyaszorítóba a nevére épülő fogalommal. Aki fénymásol, az xeroxozik. Szupersiker, a legnagyobb érdem. Most azonban, hogy a nagyvállalat módosítana a profilján és átalakítaná a tevékenységi körét, külön fejfájást okoz neki, mihez kezdjen a köznevesedéssel. Hogyan érje el, hogy miután a nevéről mindenki egy bizonyos munkára asszociál, mostantól inkább más jusson eszünkbe? A Xerox „[…] jóllehet nem akarja elveszíteni a fénymásoló, kiszolgáló iparágban megszerzett érdemeit és helyzeti előnyét, de a brand jelentését ki akarja bővíteni, és a hangsúlyt az üzleti folyamatok támogatására helyezi. Mint mondják, a márka tényleges értékei jelenleg nem reflektálnak eléggé a márkával szembeni elvárásokra, az újrafogalmazás ezen a helyzeten kísérel meg változtatni” – írja Böhm Kornél kríziskommunikációs szakember szakmai blogján. Így most ugyanaz, ami idáig csak magas szakmai presztízst jelzett, útjába áll a bővülésnek. Nincs erre forgatókönyv, kíváncsian várjuk, hogyan vágja ki a Xerox a lepkehálót." A kitartóak megússzák Tegyük hozzá, a köznevesüléssel gyengül is a márka. Van, hogy maga a cég harcol az általánosodás ellen, majd elveszti a csatát. Így járt az aszpirin, a termosz, sőt a 20-as években egy porszívómárka, a Hoover. Ők már hiába védenék le a nevüket, a márkanév meghonosodása után nem lehet szerzői jogokkal operálni, nem lehet jogosan követelni a kizárólagosságot. Sem a Vaseline, sem a Hoover Company nem tudta megállítani az eróziót. " Vagyis a Xerox egyenlőre erőlködik, hogy megváltoztassa a nyelvhasználatot, ami talán sikerül majd neki, talán nem.

 

Új hozzászólás

Beküld